Lördagsmys!

Idag kom matte och lillmatte till stallet och myste med mig båda två. Först så fick jag äta lite, sen tränade jag och matte lite i ridhuset medans lillmatte tränade med Douglas. Douglas är liten och gullig, jag skulle gärna leka med honom! Undra om han också gillar att äta täcken?
Just nu rider matte mig med en konstig sak som hon kallar för "hackamore". Det är något fluffigt på näsan och hårt på sidorna som hon styr omkring med. Jag fattade inte riktigt först men det verkar som att jag ska göra precis samma saker som vanligt fast utan att ha något i munnen. Veterinären har tittat i min mun, och jag har råkat göra något konstigt för det är ett fult hack i kinden, det tar ganska lång tid att läka så matte rider med det här "hackamore" nu.
 
Efter min motion så myste jag lite med matte först, hon borstade på mig, sen kom lillmatte och tvättade mina ben och kladdade något glansigt på fötterna. Jag tycker om när dom tvättar benen, iallafall när jag inte har det där "mugg". Har jag mugg så svider det så mycket! Sen gick jag in i min box och åt resten av min mat, det var JÄÄÄÄTTEgod mat idag. Den är plaskig och smakar mumsigt!
 
Snart ska jag göra en till önskelista med täcken, för matte har nu bekräftat att jag faktiskt behöver en ny pyjamas. Hoppas min nya granne Bella tycker jag är fin sen när jag får nya kläder! Hon är ganska gullig, fast hon är tjej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0