Min önskelista.

Lillmatte har berättat för mig om något som heter "Julafton".
Tydligen så får man fina saker då och äter god mat och kramas, ibland kommer det en gubbe med röda kläder och äter gröt också, många barn får presenter av honom.. Vilken snäll gubbe!
Iallafall så tycker hon jag ska göra en önskelista, för då kanske min matte ser den och visar den röda gubben vad jag vill ha! Jag är ju faktiskt inte så gammal, man är barn när man är 6 år har jag för mig...


1.
"Melass"

Det är visst som saft för hästar har jag hört, man blandar det med vatten så blir det jättegott!

2.
Att min kompis Casares är frisk så vi får leka ihop jättemycket, vi lovar att vara snälla!

3.
Leksak!

Den här fina leksaken hittade lillmatte på en sida från Australien (det är typ jättelångt borta!!), den skulle nog jag och Cassan kunna bita i samtidigt. Vi delar ju så snällt på saker, förstår inte varför man ska bråka om leksakerna när man kan ha roligt ihop!

4.
Shampo!

Det här är nog egentligen något som jag önskar åt mattarna, eftersom jag tycker det är så himla mysigt att ligga och bada i lerpölar eller att klia hela kroppen i en härlig damm-hög. Just det här shampot finns tillochmed för hästar med min färg, så jag blir extra orange!

5.
Jättemycket mat! Gärna med något mumsigt att dricka till... :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0