Hej och förlåt mig!

Jag har lite förklarande att göra säger lillmatte, eftersom jag inte skrivit på så länge, hon tycker alla ska få veta vad som hänt stackars mig...


Det är såhär, att jag har haft jättejätteont i min mage, kolik kallas det visst. En dag när jag hade varit hos tandläkarn (vilket ni ska få se kort på sen, jag hade en jättesöt mössa på mig! Önskar jag hade en sån hemma med!) så stod lillmatte och pysslade med mig hemma i stallet på kvällen, helt plötsligt fick jag superont i magen, jag behövde gå på toa men det gick inte. Jag hade så ont så jag skakade, lillmatte blev jätterädd och hämtade matte! Dom förstod inte vad som var fel, jag skakade jätte jätte mycket i hela kroppen men dom förstod inte... Jag krafsade lite med foten, och försökte förklara, det fungerade. Vips så ringde matte veterinären och lillmatte stortjöt medans vi väntade på att jag skulle få hjälp. Veterinären var jättesnäll, fast han stoppade in armen i min rumpa... Det var jättekonstigt, men min mage kändes mycket bättre sen när han gjort det och jag fick lite medicin. Jag var duktig, snäll och "svarade bra på behandligen" sa han. Jag hade tydligen fått "gaskolik".
En vecka gick och jag gjorde mina toalettbesök som vanligt, matte började ge mig supermumsigt vatten i en hink, jag tror det är för att jag ska dricka ordentligt så min mage inte gör ont igen.

Men det gick sådär, för precis en vecka senare fick jag ännu mer ont i magen! Usch... Jag försökte lägga mig ner när matte och lillmatte promenerade mig, men det fick jag inte! Fyyy vad dom var taskiga då, jag hade ju så ont... Hade jag bara fått ligga ner hade jag säkert mått jättebra trodde jag, fast det var visst inte bra alls att göra det. Det gick snabbare för dom att förstå vad som var fel den gången, för jag krafsade massa på en gång, jag tror dom förstår vad jag menar då. Tur det, för dom skulle bara veta hur ont jag har!

Iallafall så kunde jag inte alls bajsa, det var hemskt! Veterinären gjorde en såndär rump-undersökning igen och hittade lite bajs som han tog prover på. Sen fick jag stå med en påse "dropp" resten av kvällen, det var lite läskigt först när dom satte upp påsen men det var ganska mysigt för mina mattar satt och umgicks med mig ända tills mitt i natten sen!


När alla (4!!) påsarna var slut, så fick jag vara lös i ridhuset, det var lite jobbigt för jag var ganska trött, jag orkade inte busa så mycket, men jag tycker om att följa efter min matte och vara med henne, hon är bäst!


Matte tror nu att jag kanske är lite känslig i magen, så jag får jättegod mat som är aldeles mjuk och go! Det är visst massa nyttiga saker i den som ska göra så att jag kommer bajsa jättemycket! (Jag trodde inte matte ville att jag bajsade mycket för då måste ju hon mocka, men ibland är saker inte som man tror)

Det var jättemånga i stallet som var oroliga för mig när jag var sjuk, men lillmatte var nog mest ledsen av alla, iallafall på utsidan...

Nu ska jag försöka hålla mig frisk hade jag tänkt, så mina mattar är glada!
Snorrrrrrk på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0